Pracownia malarstwa Cecylii Badtke

Witaj w mojej galerii


Powrót do Strony Głównej
Menu »

Home

  • Matka Boska Częstochowska kopia obraz ikona Jasnogórska Czarna Madonna

    56 photos

    Kopie obrazu Matki Boskiej Częstochowskiej wg Cudownego Obrazu z Jasnej Góry namalowane są na podobraziach z deseczek lipowych, w technice wielowarstwowej tempery żółtkowej i laserunków olejno-żywicznych.
    Pozłocenia na wypukłych nimbach okalających głowę Maryi i Dzieciątka oraz na bordiurach obrazów wykonane są w technice połyskowej natomiast lamówki, ornamenty zdobiące sukienki oraz głązki na ramie (od kopii VI) w technice matowej.
    Wszystkie złocenia wykonane są płatkami złota 24k.
    Ramy do obrazów z drewna lipowego są osobnym elementem.
    Ozdobione ornamentami na wzór ramy oryginalnej Ikony Jasnogórskiej w technice tempery żółtkowej i zabezpieczone naturalną politurą szelakową.
    Kopie Ikony Matki Boskiej Częstochowskiej powstają w oparciu o studium historyczno-konserwatorskie
    pt. " Jasnogórska Hodegetria" prof. Wojciecha Kurpika.

  • RENOWACJE I INNE

    98 photos in 11 sub-albums

  • Pan Jezus Miłosierny - obraz olejny kopia JEZU UFAM TOBIE

    14 photos

    Obrazy przedstawiające Pana Jezusa Miłosiernego są kopiami namalowanymi wg. oryginału pędzla Adolfa Hyły
    z Sanktuarium Bożego Miłosierdzia w Łagiewnikach.
    Obrazy wykonane są w technice wielowarstwowej -podmalówki z tempery żółtkowej i nadmalówki z farb olejnych
    i olejno- żywicznych na podobraziu z płótna lnianego, zagruntowanego w tradycyjny sposób gruntem kredowo-klejowym.
    Szarfy z napisem JEZU UFAM TOBIE pozłocone są płatkami złota 24k.
    Sosnowe ramy zdobione są płatkami szlagmetalu.

  • WARSZTAT MALARSKI I POZŁOTNICZY

    38 photos

    O PODOBRAZIACH CZYLI NA CZYM POWSTAJĄ OBRAZY.
    Najdawniejszym podłożem dla malarstwa sztalugowego cywilizacji europejskiej są deski drewniane. Historia pierwszych dzieł malarstwa hellenistycznego na cienkich deskach z sykomory lub cedru sięga I w. n. e. Rozpowszechnienie malowania obrazów na płótnie rozpiętym na krosnach przypada na przełom XV i XVI wieku i jest zasługą malarzy włoskich.
    JAK POWSTAJĄ PODOBRAZIA Z DESEK.
    W warsztacie doświadczonego stolarza powstają tablice drewniane, które otrzymuje się przez sklejanie kilku desek lipowych
    i wzmocnienie tego połączenia za pomocą mocnych listew tzw. szpong umieszczonych od spodu. Dalsze prace nad przygotowaniem takiego podłoża pod malowidło zwanego "deską" wykonuję samodzielnie.Najpierw impregnuję środkami zabezpieczającymi przed atakiem drewnojadów i rozwojem mikroorganizmów, grzybów, drożdży i bakterii. Następnie nasączam ją klejem króliczym co służy stabilizacji drewna i naklejam na lico deski cienkie płótno lniane o rzadkim splocie. Płótno zapobiega pękaniu warstwy malarskiej na spojeniach desek. Kolejną czynnością jest pokrycie deski z obu stron wieloma(10-12) warstwami zaprawy klejowej, którą sporządzam wg receptury tradycyjnej. Po odpowiednim wyschnięciu i wyszlifowaniu lica przystępuję do prac pozłotniczych i malarskich.
    JAK POWSTAJĄ PODOBRAZIA Z PŁÓTNA.
    W warsztacie stolarskim powstają listwy z drewna zwane krosnami. Należy je dokładnie złożyć i sprawdzić, czy wszystkie kąty są proste. Płótno lniane przeznaczone na podobrazie dekatyzuję w celu usunięcia z niego fabrycznej apretury i zmniejszenia wrażliwości na zmiany wilgotności. Tak przygotowaną tkaninę rozpinam na krośnie. Czynność ta wymaga dokładności i wyczucia. Następnie pokrywam powierzchnię płótna warstwą czystego kleju króliczego przygotowanego w pracowni. Klej stanowi niezbędną warstwę pośrednią między płótnem a zaprawą i zabezpiecza płótno przed ewentualnym przesiąkaniem oleju z farb.
    Po takim przygotowaniu podłoża przystępuję do sporządzania zaprawy malarskiej z kleju, kredy, bieli i oleju lnianego.
    Zaprawę nanoszę w 3 -4 warstwach. Jakość zaprawy ma podstawowe znaczenie dla trwałości obrazu.
    O MATERIAŁACH UŻYWANYCH DO PRZYGOTOWANIA PODOBRAZI.
    Do budowy podobrazi stosuję krosna tradycyjne produkcji firmy ROGAL. Płótno lniane belgijskie, klej i wypełniacze do zapraw,
    w które zaopatruję się w polskim przedstawicielstwie niemieckiej firmy KREMER PIGMENTE.
    O TECHNICE MALARSKIEJ, FARBACH I MEDIACH .
    Obrazy maluję warstwowo. pierwsze warstwy stanowi podmalówka z farb temperowych, które ucieram wg tradycyjnej receptury
    z pigmentów marki Kremer ze spoiwem z żółtka świeżego z chowu naturalnego. Kolejne warstwy to nadmalówki z farb olejnych techniką al impasto i cieniutkich laserunków olejnych. Używam profesjonalnych farb olejnych marki Rembrant holenderskiej firmy Talens. Są to jedne z farb o najwyższym stopniu światłotrwałości, mieszalności oraz wytrzymałości. Zdobienia pozłotnicze wykonuję płatkami złota 24kt firmy NORIS. W procesie malowania obrazów oraz do ich zabezpieczania końcowego stosuję gotowe media oraz sporządzane na bazie produktów produkcji KREMER PIGMENTE.